Απολογισμός Βιωματικού Εργαστηρίου Εκπαιδευτικών
Θέμα: «Επικοινωνώντας Αξίες στη σχολική κοινότητα»Σήμερα Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε το βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς με θέμα «Επικοινωνώντας Αξίες στη σχολική κοινότητα» στο 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω. Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας μέσω της καλλιέργειας και ανάδειξης θεμελιωδών αξιών, οι οποίες προάγουν την υγιή ανάπτυξη των μαθητών και συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός αρμονικού σχολικού περιβάλλοντος.Η υλοποίηση του εργαστηρίου έγινε από τα επιστημονικά στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Άρηξις», την κ. Λυμπέρη Πηνελόπη και την κ. Πρωτοψάλτη Κυπαρισσία, οι οποίες μετέφεραν τη θεωρητική και πρακτική τους γνώση στον τομέα των κοινωνικών και ανθρωπολογικών επιστημών. Η δράση βασίζεται στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Φ.2.1/ΕΧ/67936/141773/Δ7, 2021) πρόγραμμα ενίσχυσης δεξιοτήτων, που στόχο έχει να βοηθήσει τους μαθητές να εντοπίσουν, να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν τις προσωπικές τους αξίες.Στόχοι του ΕργαστηρίουΑυτογνωσία και Αναγνώριση Αξιών: Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί οδηγήθηκαν μέσω στοχευμένων ασκήσεων να εντοπίσουν τις προσωπικές τους αξίες και να εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο αυτές μπορούν να μεταδοθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.Εργαλεία Επικοινωνίας Αξιών: Παρουσιάστηκαν πρακτικά εργαλεία και μεθοδολογικές προσεγγίσεις, που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να ενσωματώσουν αξίες στην καθημερινή αλληλεπίδραση με τους μαθητές τους.Ενδυνάμωση της Ομαδικότητας και της Συνεργασίας: Με χρήση βιωματικών δραστηριοτήτων και εργαλείων από το πεδίο της κοινωνικής ανθρωπολογίας, ενισχύθηκε η έννοια της συλλογικότητας, δημιουργώντας ένα πλαίσιο όπου οι εκπαιδευτικοί νιώθουν ενδυναμωμένοι για την προώθηση αξιών στην τάξη τους.
Περιγραφή ΔραστηριοτήτωνΤο εργαστήριο περιλάμβανε δραστηριότητες που προάγουν τη βαθιά ενσυναίσθηση, όπως:Ατομικές και ομαδικές ασκήσεις αυτοανακάλυψης: Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τις αξίες που θεωρούν θεμελιώδεις για την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.Δημιουργική συζήτηση και ανατροφοδότηση: Μετά τις δραστηριότητες, ακολούθησε συζήτηση, όπου οι εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν εμπειρίες και απόψεις, ενθαρρύνοντας την καλλιέργεια μιας κοινής αντίληψης αξιών.Αποτελέσματα και ΣυμπεράσματαΤο εργαστήριο παρείχε στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να εμβαθύνουν στις προσωπικές τους αξίες, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις ικανότητές τους για κατανόηση και καθοδήγηση των μαθητών. Μέσω της βιωματικής αυτής διαδικασίας, οι συμμετέχοντες κατανόησαν πώς μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές αισθάνονται σημαντικοί και ενθαρρύνονται να ζουν σε αρμονία με τους συμμαθητές και την ευρύτερη κοινότητα.Με την υποστήριξη του Κέντρου Πρόληψης «Άρηξις», το 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω συνεχίζει να προωθεί δράσεις που ενισχύουν την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και συμβάλλουν στη δημιουργία μιας σχολικής κοινότητας γεμάτης σεβασμό και αλληλοκατανόηση.
Περιγραφή ΔραστηριοτήτωνΤο εργαστήριο περιλάμβανε δραστηριότητες που προάγουν τη βαθιά ενσυναίσθηση, όπως:Ατομικές και ομαδικές ασκήσεις αυτοανακάλυψης: Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τις αξίες που θεωρούν θεμελιώδεις για την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.Δημιουργική συζήτηση και ανατροφοδότηση: Μετά τις δραστηριότητες, ακολούθησε συζήτηση, όπου οι εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν εμπειρίες και απόψεις, ενθαρρύνοντας την καλλιέργεια μιας κοινής αντίληψης αξιών.Αποτελέσματα και ΣυμπεράσματαΤο εργαστήριο παρείχε στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να εμβαθύνουν στις προσωπικές τους αξίες, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις ικανότητές τους για κατανόηση και καθοδήγηση των μαθητών. Μέσω της βιωματικής αυτής διαδικασίας, οι συμμετέχοντες κατανόησαν πώς μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές αισθάνονται σημαντικοί και ενθαρρύνονται να ζουν σε αρμονία με τους συμμαθητές και την ευρύτερη κοινότητα.Με την υποστήριξη του Κέντρου Πρόληψης «Άρηξις», το 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω συνεχίζει να προωθεί δράσεις που ενισχύουν την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και συμβάλλουν στη δημιουργία μιας σχολικής κοινότητας γεμάτης σεβασμό και αλληλοκατανόηση.